Karya Anda

Cerpen: Zarra

“Mia,jom makan. Aku dah lapar ni,” tanya Zarra kepadaku. “Hmmm,macam malas la. Kau pergi la dulu dengan Deena. Aku tunggu kat kelas je,”jawabku. “Okey, tapi kau jangan sampai tak makan langsung tau. Nanti masuk angin pulak. Aku pergi dulu.” Mia hanya melihat susuk tubuh Zarra meninggalkannya.Hatinya gembira mempunyai sahabat sebaik Zarra yang mengambil berat akan …

Cerpen: Zarra Read More »

Cerpen: Aku Suka Dia

“Assalamualaikum. Mak,oo Mak.” Dian yang baru pulang dari sekolah bergegas ke dapur. Matanya melilau mencari kelibat ibunya. Ada berita gembira yang ingin dikongsi bersama ibunya. “Ye Dian. Yang kau terjerit jerit tu kenapa? Mak tengah solat tadi.” “Ni mak. Dian nak bagitau mak. Dian dapat 7A tau dalam percubaan,”Dian menguntum senyum. “Percubaan apa pulak ni? …

Cerpen: Aku Suka Dia Read More »

CINTA DI TOLAK atau PUTUS CINTA?

[notification type=”standard”] Artikel ini ditulis oleh NAJIHAH HASIN. Jika anda juga berminat untuk menghantar artikel atau hasil nukilan anda kepada kami, sila emelkan kepada kami disini.[/notification] Istilah ini sering kita dengari bukan? Ianya ibarat satu perkara normal dalam kehidupan ini. Setiap individu pasti punya cara tersendiri untuk melalui ketika mana cinta di tolak dan juga putus …

CINTA DI TOLAK atau PUTUS CINTA? Read More »

Cerpen: Adrean Adreanelin (Bahagian 3)

Sambungan dari Adrean Adreanelin (Bahagian 2) “Termenung jauh nampak.” Adrean memeluk pinggang Adreanelin yang semakin sukar dipeluk. Adreanelin terseyum. “Anak ayah buat apa?Jangan tendang perut ibu kuat-kuat.Kesian ibu tau.” Adreanelin mendongak. “Abang tu,jangan peluklah.Dah tak sampai tangan abang tu nak peluk Elin.Sakit perut Elin tau.” Adreanelin menjeling manja.Adrean melabuhkan punggungnya di sebelah isterinya. “Adri,sudahlah mengusik Adreanelin …

Cerpen: Adrean Adreanelin (Bahagian 3) Read More »

Cerpen: Adrean Adreanelin (Bahagian 2)

Sambungan dari Adrean Adreanelin (Bahagian 1) Telefon bimbit Adreanelin mengeluarkan bunyi ‘bip’ menandakan dia menerima khidmat pesanan ringkas. Adreanelin membaca mesej itu. +Salam.wtpe 2?Dh tdo? Adreanelin berkira-kira untuk menjawab sms itu.Akhirnya dia membuat keputusan untuk membalas sms itu. -Waalaikumusalam.Awk ni siapa? Kira-kira lima minit kemudian,sms diterima. Adreanelin membuat keputusan untuk memaksa manusia itu mengaku siapakah dirinya …

Cerpen: Adrean Adreanelin (Bahagian 2) Read More »

Kisah Cinta: Cinta Itu Hak Ilahi

Assalamualaikum wbt. Saya bukanlah penulis tegar,saya hanyalah manusia biasa yang masih mencari lampu yang terang di atas muka bumi ini. Saya juga bukanlah pencerita, cukuplah sekadar disini saya ingin memuitiskan bibit jatuhnya hati seorang mujahadah terhadap sang mujahid dalam bumi Allah ini. Nama diberi ana, seorang yang periang, tegas dalam kata-kata dan seorang yang sukakan …

Kisah Cinta: Cinta Itu Hak Ilahi Read More »

Cerpen: Bahagia (Bahagian 2)

Sambungan dari Bahagia (Bahagian 1) Hilmi pulang ke rumah keluarganya. Hilmi takut isterinya Sofea memarahinya. Berhati-hati Hilmi melangka menuju bilik anak. Tiba-tiba isterinya muncul menyapanya. “Abang dah balik?”ucap Sofea. Hilmi terkejut lalu memberhentikan langkahnya. “Ye ,abang dah balik. Kenapa tak tidur lagi ini.” kata Hilmi “Saya tunggu abang…”kata Sofea lembut. Hilmi terharu melihat bini yang …

Cerpen: Bahagia (Bahagian 2) Read More »

Aku Juga Ingin Merasa Bagaimana Rasanya Jatuh Cinta.

[notification type=”standard”] Artikel ini ditulis oleh D’Gadis Kaca Mata. Jika anda juga berminat untuk menghantar artikel atau hasil nukilan anda kepada kami, sila emelkan kepada kami disini.[/notification] Aku selalu merasakan perjalanan hidupku tidak seindah orang lain kerana mereka mempunyai insan tersayang yang sentiasa berada disisi, mempunyai teman untuk berkongsi segala suka dan duka, mempunyai bahu …

Aku Juga Ingin Merasa Bagaimana Rasanya Jatuh Cinta. Read More »

Scroll to Top