Cerpen: Aku Suka Dia

“Assalamualaikum. Mak,oo Mak.” Dian yang baru pulang dari sekolah bergegas ke dapur. Matanya melilau mencari kelibat ibunya. Ada berita gembira yang ingin dikongsi bersama ibunya. “Ye Dian. Yang kau terjerit jerit tu kenapa? Mak tengah solat tadi.” “Ni mak. Dian nak bagitau mak. Dian dapat 7A tau dalam percubaan,”Dian menguntum senyum. “Percubaan apa pulak ni? …

Cerpen: Aku Suka Dia Read More »

Untuk Wanita: 20 Tips Membuatkan Lelaki Jatuh Cinta Kepada Anda

Lelaki adalah makhluk yang sangat simple tapi penuh dengan ego. Ramai wanita beranggapan lelaki hanya menitik beratkan paras rupa wanita. Sebenarnya ia adalah salah! Kecantikan bukanlah faktor yang membuatkan lelaki itu jatuh cinta pada seseorang wanita. Untuk pengetahuan anda, jika seseorang lelaki meminati wanita, wanita itu tidak semestinya cantik. Cukup dengan budi bahasa dan kesopanan yang …

Untuk Wanita: 20 Tips Membuatkan Lelaki Jatuh Cinta Kepada Anda Read More »

7 Sebab Mengapa Lelaki Curang

“Pantang tengok perempuan dahi licin!” “Lelaki semua sama!” “Lelaki memang macam tu. Jantan tak guna!” Dan pelbagai lagi kata-kata yang biasa terpacul daripada mulut perempuan apabila mendapat tahu pasangannya curang. Persoalan agung yang biasa berlegar di pemikiran wanita (mahupun lelaki) adalah mengapa mereka sanggup berlaku sebegitu? Bolehkah lelaki memberi alasan bahawa kecurangannya itu adalah tidak …

7 Sebab Mengapa Lelaki Curang Read More »

CINTA DI TOLAK atau PUTUS CINTA?

[notification type=”standard”] Artikel ini ditulis oleh NAJIHAH HASIN. Jika anda juga berminat untuk menghantar artikel atau hasil nukilan anda kepada kami, sila emelkan kepada kami disini.[/notification] Istilah ini sering kita dengari bukan? Ianya ibarat satu perkara normal dalam kehidupan ini. Setiap individu pasti punya cara tersendiri untuk melalui ketika mana cinta di tolak dan juga putus …

CINTA DI TOLAK atau PUTUS CINTA? Read More »

Cerpen: Adrean Adreanelin (Bahagian 3)

Sambungan dari Adrean Adreanelin (Bahagian 2) “Termenung jauh nampak.” Adrean memeluk pinggang Adreanelin yang semakin sukar dipeluk. Adreanelin terseyum. “Anak ayah buat apa?Jangan tendang perut ibu kuat-kuat.Kesian ibu tau.” Adreanelin mendongak. “Abang tu,jangan peluklah.Dah tak sampai tangan abang tu nak peluk Elin.Sakit perut Elin tau.” Adreanelin menjeling manja.Adrean melabuhkan punggungnya di sebelah isterinya. “Adri,sudahlah mengusik Adreanelin …

Cerpen: Adrean Adreanelin (Bahagian 3) Read More »

Dilema Perkahwinan Tanpa Restu- Bahagia Sekali, Derita Berkali-kali

Atas alasan cinta itu buta, pasangan yang asyik berkasih sayang sanggup melakukan apa sahaja asalkan dapat bersama tanpa mengira perasaan orang lain lebih-lebih lagi ibubapa itu sendiri. Mereka sanggup menolak ketepi pandangan dan keputusan ibu bapa dan keluarga terhadap pasangan mereka. Bagi mereka, pasangan mereka adalah lebih baik dari segala-galanya. Dan sebab itulah terjadinya isu …

Dilema Perkahwinan Tanpa Restu- Bahagia Sekali, Derita Berkali-kali Read More »

Jom Meriahkan Wedding Glam Fiesta 2013 – Peringkat Pantai Timur

Berita gembira untuk  semua bakal pengantin dan juga vendor pengantin (mereka yang terlibat dalam perniagaan berkaitan pengantin) yang berada di pantai timur, Kelantan-Terengganu-Pahang, satu majlis ekslusif akan diadakan secara tertutup di Grand Riverview Hotel pada 20 April 2013. Pihak penganjur juga menyediakan banyak pertandingan khas untuk peserta dan vendor pengantir yang menyertai majlis ini. Antaranya …

Jom Meriahkan Wedding Glam Fiesta 2013 – Peringkat Pantai Timur Read More »

Scroll to Top