January 2014

Anak adalah anugerah dan nikmat terbesar sekali dalam sesuatu rumahtangga. Dengan kehadiran anaklah, rumahtangga akan bertambah ceria dan gembira. Kesemua ibubapa mengimpikan anak-anaknya yang berbudi bahasa, jujur, beriman dan baik perwatakannya. Sebenarnya anak anak itu kesemuanya dilahirkan dengan begitu suci sekali, ianya umpama sehelai kain putih dari sebarang kekotoran. Ibubapalah yang memainkan peranan dalam mencorakkan dan […]

Hai kak.. Saya nak kongsi sesuatu dan nak tanya pendapat akak..sekarang ni saya tengah menjalinkan hubungan cinta dengan mr a..kami dah dekat setahun bercinta..umur saya 19 tahun dan dia pula 2tahun lagi muda dari saya..kadang2 saya tak percaya apa yang saya alami..dia lebih matang berbanding saya..tapi dalam perhubungan kami..kami jarang berhubung..kadang saya keliru dengan sikap […]

Ini cerita aku. Aku baru sahaja berkahwin  dengan pilihan Mak aku. Aku memang tidak pernah kenal si dia. Tapi kerana Mak punya pasal kan, aku terpaksa follow sahajalah. Arghh, menyesalnya aku kahwin..!! Kalau dulu masa sebelum kahwin, ikut suka hati aku je nak tidur pukul berapa dan nak bangun pukul berapa pun. Sehinggakan kadang-kadang sampai tengah hari tidur, sampai […]

Suami: Ayang, tadi bos abang bagitahu 2 bulan lagi Abang kena pindah kerja ke Melaka. Bos Abang cakap rumah semua dia dah sediakan. Isteri: Hahh?? Abang kena kerja Melaka. Alaaaaaaaa jauhnyaaaa.. Pastu macamana dengan Ina nanti kalau Abang tak ada. Ina nak ikut. Ina nak ikut! Suami: Haish sayang nak ikut macamana. Nanti siapa nak […]