Month: December 2013

Cerpen: Zarra

“Mia,jom makan. Aku dah lapar ni,” tanya Zarra kepadaku. “Hmmm,macam malas la. Kau pergi la dulu dengan Deena. Aku tunggu kat kelas je,”jawabku. “Okey, tapi kau jangan sampai tak makan langsung tau. Nanti masuk angin pulak. Aku pergi dulu.” Mia hanya melihat susuk tubuh Zarra meninggalkannya.Hatinya gembira mempunyai sahabat sebaik Zarra yang mengambil berat akan …

Cerpen: Zarra Read More »

7 Alasan Lelaki Menolak Ajakan Wanita Untuk Berkahwin

Impian seorang wanita dalam hidupnya adalah untuk berkahwin dengan lelaki yang dicintainya kerana Allah dan menjadi isteri dan ibu yang terbaik untuk suami dan anak-anaknya. Selepas tercapai impiannya, maka mereka merasakan sempurnalah hidup mereka. Tiada kata dan lafaz yang dapat digambarkan betapa gembiranya mereka untuk memasak demi keluarga tersayang, membasuh baju dan melayan suami dan …

7 Alasan Lelaki Menolak Ajakan Wanita Untuk Berkahwin Read More »

Cerpen: Aku Suka Dia

“Assalamualaikum. Mak,oo Mak.” Dian yang baru pulang dari sekolah bergegas ke dapur. Matanya melilau mencari kelibat ibunya. Ada berita gembira yang ingin dikongsi bersama ibunya. “Ye Dian. Yang kau terjerit jerit tu kenapa? Mak tengah solat tadi.” “Ni mak. Dian nak bagitau mak. Dian dapat 7A tau dalam percubaan,”Dian menguntum senyum. “Percubaan apa pulak ni? …

Cerpen: Aku Suka Dia Read More »

Scroll to Top