December 2013

Assalamualaikum sis. Saya baru je umur 15 tahun dan kekasih 17 tahun. Kami bercinta sejak bangku sekolah, pada waktu itu umur saya 12 tahun dan si dia 14, sampai sekarang hampir 4 tahun kami bersama. Si dia pernah bawa saya berjumpa dengan keluarga, so far semua okay, emaknya merestui hubungan kami. Saya juga selalu bawa […]

3tahun yg lepas,saya mengenali seorang lelaki yg bernama amy. saya sering menemani ibu saya menjaga futsal. amy selalu main futsal dengan team ayah sy. pada awal pertemuan dia lansung bukan ciri lelaki idaman sy. entah bagaimana, hati sy selalu teringatkan dia. hubungan kami menjadi semakin rapat setelah dia mengenalkan sy dengan keluarga dia. namun tak […]

Slm misz cinta. Sy pelajar perantau yg jauh dri keluarga. Sy mmpunyai seorang kekasih yg sy kenali selama hampir 5 thn.. Namanya F, F sentiasa setia dan tak pernah jemu melayan segala kerenah sy, dia ada di dlm senang dan susah. Namun, kami berjauhan kerana sy terpaksa smbungkan pelajaran di negeri orang. Kami jarang berjumpa. […]

“Mia,jom makan. Aku dah lapar ni,” tanya Zarra kepadaku. “Hmmm,macam malas la. Kau pergi la dulu dengan Deena. Aku tunggu kat kelas je,”jawabku. “Okey, tapi kau jangan sampai tak makan langsung tau. Nanti masuk angin pulak. Aku pergi dulu.” Mia hanya melihat susuk tubuh Zarra meninggalkannya.Hatinya gembira mempunyai sahabat sebaik Zarra yang mengambil berat akan […]

Impian seorang wanita dalam hidupnya adalah untuk berkahwin dengan lelaki yang dicintainya kerana Allah dan menjadi isteri dan ibu yang terbaik untuk suami dan anak-anaknya. Selepas tercapai impiannya, maka mereka merasakan sempurnalah hidup mereka. Tiada kata dan lafaz yang dapat digambarkan betapa gembiranya mereka untuk memasak demi keluarga tersayang, membasuh baju dan melayan suami dan […]

“Assalamualaikum. Mak,oo Mak.” Dian yang baru pulang dari sekolah bergegas ke dapur. Matanya melilau mencari kelibat ibunya. Ada berita gembira yang ingin dikongsi bersama ibunya. “Ye Dian. Yang kau terjerit jerit tu kenapa? Mak tengah solat tadi.” “Ni mak. Dian nak bagitau mak. Dian dapat 7A tau dalam percubaan,”Dian menguntum senyum. “Percubaan apa pulak ni? […]