Luahan Cinta: Kenapa Kekasihku Berubah?

Post image for Luahan Cinta: Kenapa Kekasihku Berubah?

Artikel ini adalah luahan hati yang diterima di emel kami dan dijawab oleh Misz Chinta. Jika anda mempunyai masalah dalam percintaan/perhubungan jangan segan-silu untuk menghubungi Misz Chinta disini. Misz Chinta sedia cuba mendengar luahan yang terbuku di hati anda dan membantu memberikan pendapat untuk setiap masalah anda 🙂

assalamualaikum, saya disini ingin menyatakan masalah cinta saya.. sya bcnta dgn org jao jgk la.. tp luar negeri jek.. da lama saya kapel dgn dy.. kami sama umur.. dy seorg yg ske dmnjai.. bermula sblom kapel, sya time tu mmg tgh bcelaru.. sbb bru ptus dgn true luv saya.. tapi dy da gopoh nk sy.. sya pon trus trima jek dy.. mula2 mmg sakit nk trima dy. tkot hbgn xjd dan tkot sya tpu prasaan ni.. tp stiap hr sy bljr utk syg dy.. dy pon syg gle kat sy.. dy slalu ckp tkot khlgn sy.. sy smpai bdoa jdohkan dgn dy sbb sy dah sdr sy pon syg dy.. sy iklas dgn dy.. dy seorg yg cria.. dy slalu jg hati saya.. sya prcayakan dy.. tp sy xksah kolo dy buat blakang sy sbb tuhan ada.. Dia maha mngetahui dan taw la dia nk watpe kat org cmtu kan..tuhan byr cash ddunia.. tp yg wat sy tsiksa skg, knapa skg dy brubah prangai.. mndadak.. adakah dy sdg mnjalani proses utk matang?? dy brubah tbe2 mnjadi seorg yg sy xknal.. dy xjg kata.. dy bnyk lukakan hati saya.. sya sakit dan kcewa.. tp saya sabar.. saya jrg mara dy.. kolo gado2 sy jek la yg mntk maap. tp kdg2 dy mngalah..skg ni dy xbnyk luangkan masa dgn sya.. saya sruh jjr adakah dy still syg sye lg.. dy ckp dy syg lg.. xpnh pntu ati dy bkak utk laki len.. tp kdg2 dy xanggap sy mcm bf dy pon.. mcm ne Misz Chinta?? sy syg dia.. bkn sng sy nk give up n lepaskan dia.. tp dia wat cam xkisah jek.. smpai dia ckp msti sy bosan n sakit.. pergilah cr kkasih bru.. dy mntak maap xpat jg lg ati saya.. akn ada la nnt girl yg leh jg saya.. tp dy da jnji xkn lpaskan sy.. sy dgil nk jgk dgn dy.. dy pnah ckp pe yg ada kat dia smpai sy susa nk lpaskan dia.. dia pnh ckp pnting ke pd sy kolo dia xhppy.. dia ckp prubahan skg utk watkan kte saling mmhami bkn utk mnjauhkan.. leh trima dy yg baru or tak.. up to u.. sya xtaw nk watpe.. sy tpksa sabar jek sbb syg..
zzz

Waalaikumussalam,

Memang perit untuk dikenangkan, apabila orang yang pada dasarnya asing pada kita dan kita ambil dia sebagai teman. Tak lama kemudian dia berubah menjadi orang asing kembali.

You perlu menerima hakikat bahawa si dia sudah tidak berminat untuk bersama you kembali. Walau sehebat mana pun rasa cinta you kepadanya, you harus mengakui bahawa si dia bukan gadis yang you kenali dulu. Sedangkan air di pantai pun lagikan berubah, inikan hati manusia yang rapuh.

Mungkin hati you kerap menyatakan bahawa si dia mempunyai kekasih lain, bukan? Kesemuanya adalah kehendak dia sendiri, dia yang memilih jalan itu dan you perlu menghormati apa saja keputusannya waima you bergelar boyfriendnya sekalipun.

Manalah tahu perpisahan ini adalah kehendak keluarganya dan kerana si dia tidak mahu you terluka lebih parah, elok saja si dia putuskan di awal cerita lagi. Cerita sebegini pernah terjadi dan I sendiri menjadi saksinya.

“Bukan semua perpisahan cinta dua insan itu ada watak protagonis dan antagonis. Mungkin kedua-duanya adalah adiwira berhati luhur yang sanggup melepaskan cinta demi menjalani arus dunia yang tidak mahu mereka bersatu.”

Gambar: Simon Peckham

Google Eat this!

  • kenapa dia berubah
  • berubah hati
  • tanda si dia berubah hati
  • tanda tanda kekasih berubah hati
  • kekasih berubah
  • tanda kekasih berubah hati
  • si dia berubah
  • kenapa kekasih berubah
  • kata kata untuk kekasih yang berubah
  • kenapa si dia berubah

Leave a Comment

{ 0 comments… add one now }

Previous post:

Next post:


Blog Cinta No. 1 Malaysia.

Kisah Cinta . Tips Cinta . Motivasi Cinta . Luahan Cinta