cintacry

Kisah Cinta: Cerita Yang Paling Menyayat Hati (Jangan baca jika anda mudah teremosi)

Diminta jika anda ada emosi melampau supaya tidak meneruskan pembacaan kisah ini kerana khuatir anda tidak akan dapat emosi anda selepas membacanya. Harap maklum.

Abang ni, pakai tu elok-elok la sikit,” kata Julia lembut sambil membetulkan pakaian Ahmad. Ahmad tersenyum memandang isterinya.

“Cantik isteri abang hari ni,” Ahmad mencubit pipi Julia lembut.

“Ayah, ayah, cepat la yah,” Liz dan Lin meluru masuk ke bilik kerana dah tak sabar-sabar nak bertolak pulang ke kampung.

“Yelah, yelah, ayah dah siap ni.”

Julia hanya tersenyum melihat suaminya itu melayan karenah anak-anak mereka yang comel dan manja. “Abang, dah lama kita tak balik kampung macam ni, ye?”

“Iyelah, maklumlah abang ni sibuk dengan urusan perniagaan. Baru kali ni abang ada peluang untuk cuti panjang.” Ahmad berkata kepada isterinya tercinta.

Perjalanan daripada KL ke Teluk Intan mengambil masa lebih kurang empat jam. Liz dan Lin dah pun terlelap kat kerusi belakang. Begitu juga dengan isterinya, Julia. “Tak sabar rasanya nak tiba kat kampung,” Ahmad berkata dalam hati.

Sedikit demi sedikit Ahmad menekan minyak keretanya. Semakin lama keretanya semakin laju dan Ahmad semakin seronok. Ahmad dah tak sabar untuk segera sampai ke kampungnya. Pedal minyak ditekannya lagi dan Honda Civicnya mula memecut. Ahmad cilok kiri, cilok kanan. Habis semua kenderaan dipotongnya. Bangga betul Ahmad masa tu. Terlupa dia sekejap pada anak dan isterinya yang sedang tidur.

“Eh abang, kenapa bawa laju sangat ni?” tiba-tiba Julia terjaga dari tidurnya.

“Tak ada apa la sayang, rileks… cepat sikit kita sampai kampung nanti.”

“Sabar bang, sabar. Biar lambat tak apa…. jangan laju sangat bang, Julia takut.” Julia cuba memujuk Ahmad supaya memperlahankan kenderaannya.

“Rileks Julia, tak ada apa-apa,” Ahmad terus memotong bas ekspres didepannya tanpa was-was.

“Haaa..kan, tengok. Tak ada apa-apa kan?” kata Ahmad setelah berjaya memotong bas ekspres tadi.

“Sudah la tu bang.”

“Ha… tu ada satu lagi bas ekspres. Julia tengok abang motong dia aaa….” Ahmad terus masuk gear 3, pedal minyak ditekannya hingga jejak ke lantai. Ahmad terus membelok ke kanan untuk memotong dan…. di depannya tersergam sebuah lori balak yang besar dan gagah dan….. BANG!!.

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *

“Julia….bangun nak,” sayup-sayup terdengar suara emaknya.

Julia membuka matanya. Dia terlihat emaknya di situ. “Mana abang Ahmad mak? Macamana dengan suami saya, mak? Liza, Linda….mana anak-anak saya mak?” Bertubi-tubi Julia menyoal emaknya. Julia tak dapat menahan kesedihannya lagi. Julia menangis semahu-mahunya di depan emaknya. Emaknya memandang Julia tepat-tepat.

“Macamana dengan suami Julia mak, abang Ahmad?” Julia masih terus menangis.

sahabatcinta

PANGGG!!. Kepala Julia ditampar oleh emaknya dengan tiba-tiba. Julia terdiam. Kenapa emaknya buat dia macam tu? Don’t go breaking my heart Mom!!

“Banyak la engkau punya suami! Muka dahlah tak cun, belajar pun malas, kerja pun takde, ada hati nak berlaki. Apa punya anak dara la kau ni?? Tu la, tidur lagi senja-senja macam ni! Dah! Bangun pegi sembahyang! Asar pun dah nak habis!” emaknya terus merungut sambil berlalu keluar……. dan Julia tersengih keseorangan. Rasa macam nak masuk dalam tin biskut! ”

P/s: Moralnya janganlah suka tidur di petang hari terutamanya anak dara. :P

Gambar: Creative Donkey

Google Eat this!

  • cerita cinta
  • cerita cinta yang menyentuh hati
  • cerita percintaan
  • cerita tentang cinta
  • kisah percintaan
  • http://zoncinta com/cerita-yang-menyentuh-hati/
  • cerita kisah cinta
  • kisah paling sedih
  • kisah sedih
  • kisah sedih percintaan

Leave a Comment

{ 39 comments… read them below or add one }

fatynn safwanah 20 March 2012 at 8:53 am

ahahaha ! Sangke btol2 sedeh tdi .

Reply

ema 21 April 2013 at 9:00 pm

ceh. punya semangat bukak mata besar-besar nak hayati. memang menusuk kalbu betul ! errr ^_^

Reply

alia 15 August 2013 at 11:30 pm

tulah,,,nak ngis dha :-(

Reply

adzli 10 July 2014 at 9:02 pm

ape la. baru je nk feel

Reply

arynn azizie 4 July 2012 at 11:39 pm

apa lah… berangan rupanye…hisssshhhh..

Reply

ain 4 December 2012 at 11:57 pm

ingtkn sedih…alahai..rpe2 ye…..berangn…hmm..wat suspen jew..

Reply

alfiend 29 March 2013 at 9:38 pm

pkok’a sedih bgtz :-(

Reply

uzzy 17 April 2013 at 8:46 pm

wallaweh! cun nye citer. haha! tak hilang2 lagi sengehku.. =)

Reply

Farnilla 22 April 2013 at 8:56 am

hahaha . lawak gilerr

Reply

mr . nobody 28 April 2013 at 3:47 am

hahaha .. cerpen nyhh wat lawak bodo .. sedehh sangat .. mengarot jee .. nyampah ,,

Reply

pn . raynal 7 May 2013 at 8:27 am

hehe . penuh perasaan aq baca tadi . . . . haha rupaNya berangan je . . . .

Reply

uye 15 May 2013 at 1:41 am

huuhh :( jadi anu ..

Reply

uye 15 May 2013 at 1:41 am

bagus

Reply

wuland 17 May 2013 at 1:54 pm

aq hanya mau like jha kok
hehehehe :):):)

Reply

eida 21 May 2013 at 5:00 pm

ek elah ye, ye aq baca last-last mengingau lawak bodoh jer..

Reply

Khusna 24 May 2013 at 3:10 pm

Tadii baco nyo seriuz btol ….
Sedih ….

Skali tgok ujung2 ny mimpi …
Oalah

Reply

manje 6 June 2013 at 10:23 pm

alah aperw lh eingat kn aperw tdy .. haha

Reply

Hanny nur hanifah 8 June 2013 at 11:04 pm

,, hmmm dalemmm…

Reply

rastafaraandre 21 June 2013 at 10:53 pm

ya elah bang aq serius bacanya ech malah gtc hm

Reply

toko aksesoris 26 June 2013 at 10:38 am

gokil banget, buat sedih banget……

Reply

AINA 2 July 2013 at 2:22 pm

Bosannye. . . . -_-”
tak best !!

Reply

Kati 23 July 2013 at 11:37 pm

Aina,

Saya pernah kunjungi satu blog mengenai cinta. Tak tau kisah benarnye boleh bosankan kamu atau tidak.

http://realingenious.blogspot.com – Blog kisah benar ttg cinta

Reply

Tiong Fei Ling 17 December 2013 at 2:47 pm

awk dh mengalami cinta nie ker

Reply

Tiong Fei Ling 25 December 2013 at 1:54 pm

ape yg xbest … best lh crita nie… bg awk memang xbest tpi bg ku best lh ape lh awk nie … ^_^

Reply

Ayib 26 July 2013 at 8:41 pm

Ngamnye klw dy bru bngun time ada tamu.. Hahaha msti dy malu.

Reply

Meika 21 August 2013 at 11:02 pm

Gokiiil abiiis

Reply

ziha nakal 27 August 2013 at 4:31 pm

alahai..ingatkan lha sedih ..sy dah siap tisu dh kat tepi ,, (^) rupeny ..membongak jerh ;-)

Reply

Rumah Dijual Surabaya 27 August 2013 at 9:04 pm

Ceritanya Sungguh menyentuh. Terima kasih dan salam sukses :-)

Reply

Souvenir Pernikahan Murah 5 September 2013 at 4:58 pm

Tetap semangat untuk mempuka lembaran baru…

Reply

Sirap Limau 13 October 2013 at 2:25 pm

cesss…. sia2 baca sampai habis.. kekeke… anak2 dara… ingat tau…

Reply

Andrian 25 October 2013 at 2:42 pm

Good story…!!!
may deign to visit my blog :D
quotes-love-story.blogspot.com

Reply

narni 1 November 2013 at 6:00 pm

eem . . .gokil.

Reply

yana 8 November 2013 at 12:42 pm

alaaaa,,,,buat suspen je….

Reply

hery 13 November 2013 at 7:46 pm

mati2 aq baca pa dh jadi ? upa nya hahahahahaha trbek cter ne ?

Reply

Nur ain 14 November 2013 at 3:32 pm

bkn maen bca dr ats smpai kebwah .. bru nk nngis .. trus tebantut .. rpe2nya mmpi .. mmg bestlh

Reply

Tiong Fei Ling 17 December 2013 at 2:57 pm

aku pkir cerita nie btol2 tpi .. rupa2nya dye berangan rupanya hm …. ! hahahawk tulh jngn tdow petang nanti berangan mcm dye pula emm4

Reply

muamir 12 January 2014 at 2:51 am

Hahaha. . . Hebat cite ni

Reply

ika izzati 4 February 2014 at 11:35 am

I hope can angin have story better….all story all life….

Reply

angel 1 June 2014 at 1:53 pm

haha ayuyu… lol. standby sda airmata tdi.. :)

Reply

Previous post:

Next post: