Maskulin

Ini cerita aku. Aku baru sahaja berkahwin  dengan pilihan Mak aku. Aku memang tidak pernah kenal si dia. Tapi kerana Mak punya pasal kan, aku terpaksa follow sahajalah. Arghh, menyesalnya aku kahwin..!! Kalau dulu masa sebelum kahwin, ikut suka hati aku je nak tidur pukul berapa dan nak bangun pukul berapa pun. Sehinggakan kadang-kadang sampai tengah hari tidur, sampai […]

Impian seorang wanita dalam hidupnya adalah untuk berkahwin dengan lelaki yang dicintainya kerana Allah dan menjadi isteri dan ibu yang terbaik untuk suami dan anak-anaknya. Selepas tercapai impiannya, maka mereka merasakan sempurnalah hidup mereka. Tiada kata dan lafaz yang dapat digambarkan betapa gembiranya mereka untuk memasak demi keluarga tersayang, membasuh baju dan melayan suami dan […]

“Pantang tengok perempuan dahi licin!” “Lelaki semua sama!” “Lelaki memang macam tu. Jantan tak guna!” Dan pelbagai lagi kata-kata yang biasa terpacul daripada mulut perempuan apabila mendapat tahu pasangannya curang. Persoalan agung yang biasa berlegar di pemikiran wanita (mahupun lelaki) adalah mengapa mereka sanggup berlaku sebegitu? Bolehkah lelaki memberi alasan bahawa kecurangannya itu adalah tidak […]

Artikel ini adalah luahan hati yang diterima di emel kami dan dijawab oleh Misz Chinta. Jika anda mempunyai masalah dalam percintaan/perhubungan jangan segan-silu untuk menghubungi Misz Chinta disini. Misz Chinta sedia cuba mendengar luahan yang terbuku di hati anda dan membantu memberikan pendapat untuk setiap masalah anda 🙂 Salam..:) Bole tlg sy x..?? sjk sy […]

Dalam kamus hidup setiap insan, pelbagai versi cinta pernah dilalui. Ada cinta pertama, childhood love, cinta alam sekolah atau ‘cinta monyet’, cinta seorang teman, cinta lokasi, dan seribu satu lagi istilah cinta yang pernah dialami atau setidak-tidaknya didengari. Di antara kisah-kisah cinta tersebut, pasti ada satu siri cinta yang meninggalkan bekas lebih dalam daripada cinta-cinta yang […]

Seorang lelaki berdiri di sudut ruang legar ballroom hotel sambil memerhatikan gelagat manusia di hadapannya. Suasana sukaria diiringi muzik jazz perlahan seakan-akan membuai lenggok tari tetamu yang hadir pada majlis malam setiausaha anjuran syarikat tempat lelaki tadi berkerja. “Hoi, Syahmi! Apa yang kau tercegat di situ? Orang muda, kenalah enjoy  sikit kat parti macam ni. Chill!“, […]

Setiap wanita mengimpikan seorang lelaki yang romantik. Seseorang yang boleh menjaganya- seseorang yang boleh menjadi pelindungnya. Sebab itulah jika dilihat pada wayang dan kaca tv, ramai penerbit dan produser berlumba-lumba untuk membuat cerita tentang  lelaki romantik. Tapi berapa ramai lelaki di luar sana yang betul-betul romantik yang menjadi idaman setiap wanita? Hawa itu diciptakan dari […]

Ramai berhasrat untuk berkahwin di usia muda tapi tidak cukup berani untuk menyatakan hasrat mereka ini terhadap keluarga masing-masing kerana niat murni mereka ini ditentang. Apa yang anda tidak tahu ialah sebenarnya keluarga anda bukanlah hendak menghalang anda daripada berkahwin bahkan mereka galakkan anda berkahwin. Tapi kadang-kadang apa yang menghalang mereka daripada memberi ‘kelulusan’ untuk […]


Blog Cinta No. 1 Malaysia.

Kisah Cinta . Tips Cinta . Motivasi Cinta . Luahan Cinta