Kisah Cinta

Kisah Cinta

Ini cerita aku. Aku baru sahaja berkahwin  dengan pilihan Mak aku. Aku memang tidak pernah kenal si dia. Tapi kerana Mak punya pasal kan, aku terpaksa follow sahajalah. Arghh, menyesalnya aku kahwin..!! Kalau dulu masa sebelum kahwin, ikut suka hati aku je nak tidur pukul berapa dan nak bangun pukul berapa pun. Sehinggakan kadang-kadang sampai tengah hari tidur, sampai terlepas kuliah. Haha. Tiada orang marah langsung. Lecturer pun tak marah. Tapi sekarang, nak tidur lewat sikit je mesti ada orang sound. “Jom la Abang tidur.…”. Pastu kalau tidak bangun Subuh memang kena cubit peha aku ni. Kesian kena buli.. Kalau dulu masa sebelum kahwin, ikut suka […]

cerpencinta

Cerpen: Zarra

by Misz Chinta on December 9, 2013

“Mia,jom makan. Aku dah lapar ni,” tanya Zarra kepadaku. “Hmmm,macam malas la. Kau pergi la dulu dengan Deena. Aku tunggu kat kelas je,”jawabku. “Okey, tapi kau jangan sampai tak makan langsung tau. Nanti masuk angin pulak. Aku pergi dulu.” Mia hanya melihat susuk tubuh Zarra meninggalkannya.Hatinya gembira mempunyai sahabat sebaik Zarra yang mengambil berat akan dirinya. Mia mengatur langkah ke kelasnya. Sampai sahaja di dalam kelas,Mia terus membuka buku rujukannya. “Mia,awak kat sini rupanya. Puas cikgu cari,” tegur cikgu Marlia dari pintu belakang kelas. “Ye, cikgu, ada apa apa yang saya boleh tolong?” “Ada, cikgu nak awak ganti Zarra dalam […]

aku suka dia

Cerpen: Aku Suka Dia

by Misz Chinta on December 5, 2013

“Assalamualaikum. Mak,oo Mak.” Dian yang baru pulang dari sekolah bergegas ke dapur. Matanya melilau mencari kelibat ibunya. Ada berita gembira yang ingin dikongsi bersama ibunya. “Ye Dian. Yang kau terjerit jerit tu kenapa? Mak tengah solat tadi.” “Ni mak. Dian nak bagitau mak. Dian dapat 7A tau dalam percubaan,”Dian menguntum senyum. “Percubaan apa pulak ni? Kau ni banyak sangat percubaan nye. Yang mana satu?”Mak Salmah bingung. “Mak ni. Percubaan Dian ada satu jela. Yang hari tu Dian cakap tu, Result semua da keluar. Dian dapat 7A. Mak happy tak?” “Alhamdulillah nak. Mak harap kamu jangan leka dengan keputusan tu. Belajar […]

andrean

Cerpen: Adrean Adreanelin (Bahagian 3)

by Misz Chinta on October 13, 2013

Sambungan dari Adrean Adreanelin (Bahagian 2) “Termenung jauh nampak.” Adrean memeluk pinggang Adreanelin yang semakin sukar dipeluk. Adreanelin terseyum. “Anak ayah buat apa?Jangan tendang perut ibu kuat-kuat.Kesian ibu tau.” Adreanelin mendongak. “Abang tu,jangan peluklah.Dah tak sampai tangan abang tu nak peluk Elin.Sakit perut Elin tau.” Adreanelin menjeling manja.Adrean melabuhkan punggungnya di sebelah isterinya. “Adri,sudahlah mengusik Adreanelin tu.Kesian dia.” Kedua-duanya tersenyum mendengar suara Puan Aisya dari belakang.Puan Aisya memeluk bahu mereka berdua. ”Mak doakan anak mak, Muhammad Adrean Amsyar dan menantu mak, Nur Adreanelin Amysya bahagia dunia akhirat..Amin..” “Amin..”Serentak mereka mengaminkan doa ibu mereka.Puan Aisya tersenyum sambil berlalu masuk ke dalam rumah. […]

andrean

Cerpen: Adrean Adreanelin (Bahagian 2)

by Misz Chinta on March 28, 2013

Sambungan dari Adrean Adreanelin (Bahagian 1) Telefon bimbit Adreanelin mengeluarkan bunyi ‘bip’ menandakan dia menerima khidmat pesanan ringkas. Adreanelin membaca mesej itu. +Salam.wtpe 2?Dh tdo? Adreanelin berkira-kira untuk menjawab sms itu.Akhirnya dia membuat keputusan untuk membalas sms itu. -Waalaikumusalam.Awk ni siapa? Kira-kira lima minit kemudian,sms diterima. Adreanelin membuat keputusan untuk memaksa manusia itu mengaku siapakah dirinya yang sebenar. +Sy suka dgr suara awk..Awk mrh kt siapa hri tu? -Awk xda hak nk ckp cm 2.Baik awk bgthu sy siapa awk..Sy xda mse nk main-main.. +Awk ni lawak! -Siapa ni?Kalau awk xbgthu siapa awk,sy xkn bls msj awk dah.Muktamad! +Awk mrh ke? […]