Kisah Cinta

Ini cerita aku. Aku baru sahaja berkahwin  dengan pilihan Mak aku. Aku memang tidak pernah kenal si dia. Tapi kerana Mak punya pasal kan, aku terpaksa follow sahajalah. Arghh, menyesalnya aku kahwin..!! Kalau dulu masa sebelum kahwin, ikut suka hati aku je nak tidur pukul berapa dan nak bangun pukul berapa pun. Sehinggakan kadang-kadang sampai tengah hari tidur, sampai [...]

“Mia,jom makan. Aku dah lapar ni,” tanya Zarra kepadaku. “Hmmm,macam malas la. Kau pergi la dulu dengan Deena. Aku tunggu kat kelas je,”jawabku. “Okey, tapi kau jangan sampai tak makan langsung tau. Nanti masuk angin pulak. Aku pergi dulu.” Mia hanya melihat susuk tubuh Zarra meninggalkannya.Hatinya gembira mempunyai sahabat sebaik Zarra yang mengambil berat akan [...]

“Assalamualaikum. Mak,oo Mak.” Dian yang baru pulang dari sekolah bergegas ke dapur. Matanya melilau mencari kelibat ibunya. Ada berita gembira yang ingin dikongsi bersama ibunya. “Ye Dian. Yang kau terjerit jerit tu kenapa? Mak tengah solat tadi.” “Ni mak. Dian nak bagitau mak. Dian dapat 7A tau dalam percubaan,”Dian menguntum senyum. “Percubaan apa pulak ni? [...]

Sambungan dari Adrean Adreanelin (Bahagian 2) “Termenung jauh nampak.” Adrean memeluk pinggang Adreanelin yang semakin sukar dipeluk. Adreanelin terseyum. “Anak ayah buat apa?Jangan tendang perut ibu kuat-kuat.Kesian ibu tau.” Adreanelin mendongak. “Abang tu,jangan peluklah.Dah tak sampai tangan abang tu nak peluk Elin.Sakit perut Elin tau.” Adreanelin menjeling manja.Adrean melabuhkan punggungnya di sebelah isterinya. “Adri,sudahlah mengusik Adreanelin [...]

Sambungan dari Adrean Adreanelin (Bahagian 1) Telefon bimbit Adreanelin mengeluarkan bunyi ‘bip’ menandakan dia menerima khidmat pesanan ringkas. Adreanelin membaca mesej itu. +Salam.wtpe 2?Dh tdo? Adreanelin berkira-kira untuk menjawab sms itu.Akhirnya dia membuat keputusan untuk membalas sms itu. -Waalaikumusalam.Awk ni siapa? Kira-kira lima minit kemudian,sms diterima. Adreanelin membuat keputusan untuk memaksa manusia itu mengaku siapakah dirinya [...]

Sambungan dari Bahagia (Bahagian 2) Sofea menyediakan sarapan pagi untuk suami. Haziq tidak ke sekolah kerana hari Sabtu. Sofea mengejutkan suami dari terus tidur lena untuk bersarapan. “Abang bangun” ucap Sofea. “Kenapa? Madu awak mana?”soal Hilmi. Sofea terkilan. Bangun sahaja dari tidur lena sebut madunya sahaja. Sofea cemburu yang amat. “Dia ada abang. Bangun lah [...]

Assalamualaikum wbt. Saya bukanlah penulis tegar,saya hanyalah manusia biasa yang masih mencari lampu yang terang di atas muka bumi ini. Saya juga bukanlah pencerita, cukuplah sekadar disini saya ingin memuitiskan bibit jatuhnya hati seorang mujahadah terhadap sang mujahid dalam bumi Allah ini. Nama diberi ana, seorang yang periang, tegas dalam kata-kata dan seorang yang sukakan [...]

+Salam.Knal sy x? Mesej pertama dibaca.Adreanelin mengerutkan keningnya.Dia cuba untuk meneka siapakah gerangan manusia yang menghantar sms kepadanya.Adreanelin tidak suka untuk melayan orang yang tidak dikenalinya.Baru sahaja dia mahu memadam mesej itu daripada peti simpanan khidmat pesanan ringkasnya,bunyi ‘bip’ kedengaran lagi. +Tak kan awk xknl sy?Sombong la awk.. Sekali lagi dahi Adreanelin berkerut.Dia dapat merasakan [...]


Blog Cinta No. 1 Malaysia.

Kisah Cinta . Tips Cinta . Motivasi Cinta . Luahan Cinta