Misz Chinta

Hai kak.. Saya nak kongsi sesuatu dan nak tanya pendapat akak..sekarang ni saya tengah menjalinkan hubungan cinta dengan mr a..kami dah dekat setahun bercinta..umur saya 19 tahun dan dia pula 2tahun lagi muda dari saya..kadang2 saya tak percaya apa yang saya alami..dia lebih matang berbanding saya..tapi dalam perhubungan kami..kami jarang berhubung..kadang saya keliru dengan sikap […]

Ini cerita aku. Aku baru sahaja berkahwin  dengan pilihan Mak aku. Aku memang tidak pernah kenal si dia. Tapi kerana Mak punya pasal kan, aku terpaksa follow sahajalah. Arghh, menyesalnya aku kahwin..!! Kalau dulu masa sebelum kahwin, ikut suka hati aku je nak tidur pukul berapa dan nak bangun pukul berapa pun. Sehinggakan kadang-kadang sampai tengah hari tidur, sampai […]

Assalamualaikum sis. Saya baru je umur 15 tahun dan kekasih 17 tahun. Kami bercinta sejak bangku sekolah, pada waktu itu umur saya 12 tahun dan si dia 14, sampai sekarang hampir 4 tahun kami bersama. Si dia pernah bawa saya berjumpa dengan keluarga, so far semua okay, emaknya merestui hubungan kami. Saya juga selalu bawa […]

3tahun yg lepas,saya mengenali seorang lelaki yg bernama amy. saya sering menemani ibu saya menjaga futsal. amy selalu main futsal dengan team ayah sy. pada awal pertemuan dia lansung bukan ciri lelaki idaman sy. entah bagaimana, hati sy selalu teringatkan dia. hubungan kami menjadi semakin rapat setelah dia mengenalkan sy dengan keluarga dia. namun tak […]

Slm misz cinta. Sy pelajar perantau yg jauh dri keluarga. Sy mmpunyai seorang kekasih yg sy kenali selama hampir 5 thn.. Namanya F, F sentiasa setia dan tak pernah jemu melayan segala kerenah sy, dia ada di dlm senang dan susah. Namun, kami berjauhan kerana sy terpaksa smbungkan pelajaran di negeri orang. Kami jarang berjumpa. […]

“Mia,jom makan. Aku dah lapar ni,” tanya Zarra kepadaku. “Hmmm,macam malas la. Kau pergi la dulu dengan Deena. Aku tunggu kat kelas je,”jawabku. “Okey, tapi kau jangan sampai tak makan langsung tau. Nanti masuk angin pulak. Aku pergi dulu.” Mia hanya melihat susuk tubuh Zarra meninggalkannya.Hatinya gembira mempunyai sahabat sebaik Zarra yang mengambil berat akan […]

“Assalamualaikum. Mak,oo Mak.” Dian yang baru pulang dari sekolah bergegas ke dapur. Matanya melilau mencari kelibat ibunya. Ada berita gembira yang ingin dikongsi bersama ibunya. “Ye Dian. Yang kau terjerit jerit tu kenapa? Mak tengah solat tadi.” “Ni mak. Dian nak bagitau mak. Dian dapat 7A tau dalam percubaan,”Dian menguntum senyum. “Percubaan apa pulak ni? […]

Artikel ini adalah luahan hati yang diterima di emel dan dijawab oleh Misz Chinta. Jika anda mempunyai masalah dalam percintaan/perhubungan jangan segan-silu untuk menghubungi  Misz Chinta disini. Misz Chinta sedia cuba mendengar luahan yang terbuku di hati anda dan membantu memberikan pendapat untuk setiap masalah anda 🙂 salam misz chinta.. hm.. bagaimana yek sy nak mulakan.. […]


Blog Cinta No. 1 Malaysia.

Kisah Cinta . Tips Cinta . Motivasi Cinta . Luahan Cinta