40 Petanda Anda Telah Jatuh Cinta

Jatuh cinta adalah sesuatu perasaan yang amat indah dan sukar untuk digambarkan. Hanya yang pernah mengalamani atau sedang mengalami sahaja tahu bagaimanakah indahnya dan terseksanya apabila jatuh cinta.

Namun, kadang-kadang kita jatuh cinta tanpa kita sedari. Kita jatuh cinta kepada si dia tapi kita menafikannya. Jika anda mengalami mana-mana simptom seperti di bawah, ini bermakna anda memang sedang jatuh cinta!

40 petanda anda telah jatuh cinta dengan si dia

  • Sukar melelapkan mata. Setiap malam sebelum tidur pasti anda teringatkan si dia. Anda teringatkan peristiwa yang berlaku antara anda dengan si dia pada siang tadi. Atau mungkin anda terbayangkan saat-saat romantis antara anda dengan dia. Kemudian, anda tertidur dengan hati yang berbunga-bunga.

 

  • Hati anda sentiasa berdebar bila sahaja ternampak kelibat beliau lalu dihadapan anda. Kalau si dia muncul muncul betul-betul dihadapan anda, anda boleh terkena renjatan elektrik 1 badan.

 

  • Kebelakangan ini, anda sering membaca tips-tips cinta di majalah mahupun internet untuk mempraktikkan ke atas si dia.

 

  • Tiba-tiba anda berasa cemburu melihatkan si dia mesra dengan orang lain yang sama jantina dengan anda. Siap bergurau dan menepuk-nepuk bahu antara satu sama lain. Anda curi-curi menjeling terhadap aksi si dia.

 

  • Perasaan rindu yang membuak-buak di dalam hati anda. Kalau boleh anda mahu si dia berada di depan mata anda 24 jam.

 

  • Tiba-tiba anda banyak menghabiskan masa anda dengan handphone anda. Walaupun sesibuk mane, anda masih sempat menghantar mesej ataupun meninggalkan tweet anda kepada si dia walaupun dengan hanya berkata ‘Hai’.

 

  • Anda sentiasa bersemangat untuk memulakan hari anda berbanding sebelum ini. Anda mahu menjadi orang pertama yang datang ke kelas/tempat kerja untuk melihat si dia. Si dialah sumber semangat anda setiap hari.

 

  • Jika sehari anda tidak dapat melihat si dia walaupun hanya bayang-bayangnya, anda merasa gelisah umpama cacing kepanasan. Ditambah pula, semua mesej anda di hp, facebook dan twitter tidak dibalas oleh si dia.

 

  • Anda semakin berminat mengambil tahu latar belakang dan perkembangan si dia. Anda tekun mendengar cerita mengenai si dia dan bertanya daripada kawan-kawannya.

 

  • Anda semakin menjaga penampilan anda. Anda sentiasa mahu memakai pakaian yang kemas dan cantik. Dan mungkin juga memakai perfume yang boleh menarik perhatian si dia!

 

  • Tiba-tiba anda berubah menjadi defensif terhadap si dia. Pantang orang lain salah cakap atau sekadar mengusik, anda akan mempertahankan si dia.

 

  • Ada saja alasan untuk berjumpa atau secara terang menawarkan keluar bersama. Mungkin mengajak si dia keluar makan bersama atau mengajak si dia berbincang tentang assigment/projek walaupun anda boleh mebuatnya seorang diri.

 

  • Ketika rakan-rakan membicarakan tentang jodoh terus tiba-tiba kamu teringatkan akan si dia. Dan tiba-tiba juga anda berangan-angan dapat berkahwin dengan si dia.

 

  • Anda mempunyai hobi baru iaitu mengelamun. Kejap-kejap si dia datang dalam fikiran anda. Kemudian, mulalah anda tersenyum seorang diri. Kadang-kadang sambil memandu pun boleh termengelamunkan tentang si dia.

 

  • Hati anda terus berbunga-bunga bila ditegur/disapa oleh si dia walaupun si dia hanya bertanya tentang assigment yang diberikan oleh lecturer tadi. Bagaikan dunia ini anda yang punya.

 

  • Anda memberikan si dia sedikit hadiah sebagai tanda ingatan agar si dia berasa terharu dan sentiasa mengingati anda. Mungkin boleh diberikan kad ucapan selamat berjaya dalam minggu peperiksaan.

 

  • Anda cuba lari daripada terserempak dengannya. Takut si dia perasan yang anda menaruh hati dengannya. Dan anda takut cinta anda tidak berbalas.

 

  • Citarasa anda berubah. Anda mahukan persamaan dengan si dia. Anda cuba mendengar lagu yang si dia dengar. Anda cuba menonton rancangan tv kegemarannya.

 

  • Anda melihat bayangan wajahnya di mana saja anda pergi dan pada sesiapa sahaja yang kamu terpandang. Sehingga anda mesti menoleh 2 kali untuk memastikannya.

 

  • Anda sanggup berkorban apa sahaja demi si dia. Anda sanggup berkorban wang ringgit dan memerah kudrat tenaga hanya untuk menarik perhatian si dia terhadap diri anda. Dan anda mengharapkan ianya akan berhasil.

 

  • Anda cuba menguji si dia adakah si dia juga menyimpan perasaan terhadap anda. Anda berpakat dengan rakan anda untuk membuatkan si dia cemburu.

 

  • Sebelum tidur, anda akan mendengar lagu-lagu cinta yang mendayu-dayu. Sambil-sambil itu anda membaca kembali mesej-mesej anda dengan si dia petang tadi seolah-olah masih ada ayat-ayat yang tersembuyi dari pandangan anda.

 

  • Bila bersama dengan si dia, anda berjalan/memandu dengan sangat perlahan. Takut cepat sampai ke tempat yang hendak dituju. Kalau boleh, ingin sangat berada di sisinya lebih lama lagi.

 

  • Prestasi anda dalam kerja/belajar tiba-tiba naik mendadak kerana anda cuba untuk memberitahu kepada si dia bahawa anda pun boleh lakukan apa sahaja.

 

  • Anda berbual dengan si dia sampai lewat tengah malam melalui telefon dan selepas saja beberapa minit anda putuskan talian, anda sudah mula merinduinya. Kemudian, anda menghantar pula mesej kepada si dia.

 

  • Anda berbual dengan si dia sampai lewat tengah malam melalui telefon dan selepas saja beberapa minit anda putuskan talian, anda sudah mula merinduinya. Kemudian, anda menghantar pula mesej kepada si dia.

 

  • Ke mana sahaja anda pergi anda pasti akan teringat haruman badan si dia. Ketika berjalan-jalan, anda tercium bau yang sama macam si dia dan terus anda tersenyum teringat akan si dia.

 

  • Anda tidak pernah menolak mahupun berkata “TIDAK” bagi semua permintaan yang datang dari si dia. Anda sentiasa akur dan menurut sekalipun ada di antara permintaannya yang keterlaluan dan pendapatnya kurang anda senangi.

 

  • Anda mengajak rakan-rakan anda untuk melepak di tempat laluan yang sering digunakan oleh si dia selepas habis kelas hanya semata-semata melepaskan rindu untuk melihat kelibat si dia.

 

  • Anda berniat di dalam hati untuk bertekad memiliki si dia. Anda mahukan si dia terus berada di samping anda. Anda mengguna pelbagai cara untuk cuba menarik perhatian si dia tentang kewujudan diri anda.

 

  • Anda menyimpan apa sahaja pemberian dari si dia. Kad raya, surat, resit dan apa sahaja di dalam kotak. Dan juga semua sms dari si dia bermula daripada anda berjaya mendapatkan nombornya. Tidak sanggup anda delete kesemua sms dalam hp anda yang dihantar oleh si dia.

 

  • Apabila rakan-rakan anda cuba ‘melaga-lagakan’ anda dengan si dia, anda tidak akan marah sebaliknya anda tersipu-sipu malu. Dan pipi anda mula kemerah-merahan.

 

  • Si dia kerap menemani anda di dalam mimpi sejak akhir-akhir ini. Bila bangun pagi esoknya, anda cuba mengingati mimpi-mimpi indah antara anda dengan si dia semalam.

 

  • Tiba-tiba anda berubah perwatakan apabila bersama si dia. Anda cuba menjadi lelaki/perempuan idaman mereka. Segala tindak-tanduk anda dikawal agak tidak over seperti bersama rakan-rakan.

 

  • Anda sering tertanya-tanya apakah yang sedang dilakukan oleh si dia. Adakah si dia sudah makan, mandi, pergi kelas/kerja?

 

  • Apabila anda melihat dia, anda tidak akan mempeduli orang lain mahupun keadaan di sekeliling anda pada waktu itu. Anda cuma melihat dia seorang sahaja.

 

  • Kebelakangan ini anda sering berdoa kepada si Dia agar dibukakan hati si dia untuk anda dan diperjodohkan dengan anda.

 

  • Anda berniat di dalam hati untuk bertekad memiliki si dia. Anda mahukan si dia terus berada di samping anda. Anda mengguna pelbagai cara untuk cuba menarik perhatian si dia tentang kewujudan diri anda.

 

  • Ketika anda membaca post ini, hanya wajah si dia saja yang bermain di benak fikiran anda.

 

Macamana? Masih tidak mengaku bahawa anda sedang jatuh cinta dengan si dia?

Gambar: timparkinson

Google Eat this!

  • tanda kita jatuh cinta
  • tanda lelaki jatuh cinta
  • tanda lelaki jatuh cinta dalam diam
  • tanda jatuh cinta dalam diam
  • tanda jatuh cinta
  • tanda tanda lelaki jatuh cinta
  • tanda tanda kita jatuh cinta
  • tanda tanda jatuh cinta
  • tanda-tanda jatuh cinta
  • petanda jatuh cinta

Leave a Comment

{ 37 comments… read them below or add one }

W.R 13 September 2011 at 2:23 pm

ermmmm dah ada skit ciri2 tuuu..:)

Reply

Elie 14 September 2011 at 3:34 pm

ehem2…jatuh cintan dgn sape nie bang? 😀

Reply

W.R 14 September 2011 at 4:01 pm

org umah lerrr..:)

Reply

Elie 15 September 2011 at 1:55 am

eh hehe..hari2 jatuh cinta dgn orang rumah…wahh sungguh romantik~ 😀

Reply

Mr Leypark 15 September 2011 at 4:22 pm

Nice one! Bab-bab cinta ni tersangatlah sensitif.. hehe

Reply

kamiliah 14 November 2011 at 2:47 am

erm,mmg ade bt0inye…hehehe:))

Reply

Elie 16 November 2011 at 12:29 am

wahhh nampaknye ade org tgh syok dilamun cinta 😀

Reply

villa 23 November 2011 at 11:41 pm

err…bila baca nie…hmmm..2 org muncul dibenak..ssh!!susah sgt nk tau mna 1..

Reply

Elie 26 November 2011 at 9:41 pm

uiks..bahaya tu…mcmana boleh ade 2 sekaligus nie??? huhu
pilihlah yang terbaek utk diri sendri..jangan sampai tersalah membuat pilihan 🙂

Reply

syieda 12 February 2012 at 6:31 pm

mmg sdng d lmun cnta lar nie..hhuuhu..syok nyer….

Reply

Elie 14 February 2012 at 1:11 am

wah2 hepi nampak..hehe..hope anda sentiasa hepi dgn si dia 🙂

Reply

Tyahh Syasya 3 July 2012 at 11:48 pm

NicE ><

Reply

amy liyana 27 July 2012 at 10:16 pm

hehehe..alamak!! cinta sudah kembali la..mng 100% hnye wjah dye je di fkiran bila bca 2 smue..hehe..

Reply

silentqi 2 September 2012 at 12:15 am

Saya mengaku saya masih mencintainya walaupun dah putus..

Reply

ayfa 21 December 2012 at 12:24 am

hahaha ,, mmng jantung bedgup kencang ,, dap dip dup dip dup ,, hahahaha

Reply

Stella 14 April 2013 at 9:42 am

Kadang-kadang saya pun tertanya-tanya adakah dia suka saya dalam diam?

Reply

pn . raynal 7 May 2013 at 9:05 am

urmm. . . hehe betul smua tu . . .

Reply

Cuba 19 May 2013 at 10:33 am

6 hours ago via Echofon Reply Retweet Favorite powered by socialditto JordyHamrickJordanHome Depot.
Traditionally for a wedding or any special
day such as a token of thanks.

Reply

arnab saya 26 May 2013 at 8:05 pm

Lau dengr lgu tentng cinta sebelum tido2 adalh….smpaila tertido masa dngr lgu

Reply

merpati putih 15 June 2013 at 4:22 pm

aah betul2. kebnyakan petanda diatas memang terjadi……

Reply

Laila 9 December 2013 at 4:28 pm

😉 sepertinya setiap hari jatuh cinta dgn org tu.. haih…menanti dia melamarku… ;p

Reply

ain 9 December 2013 at 6:23 pm

alahai kantoi sudah .. terbaik lah ..

Reply

Risya 16 March 2014 at 5:14 pm

Ahaha jatuh cinta kat dia tapi kawan saya pun sekali tersangkut cinta dengan dia…

Reply

Misz Chinta 18 July 2014 at 4:57 pm

oppsss jangan kerana cinta rosak hubungan sbg sahabat 😀

Reply

nur 30 April 2014 at 10:49 pm

yalha…semua tips yang di nyatakan kat atas tu hampir 50 peratus betul…
tapi adakah c dia juga mempunyai perasaan yg sama mcm sya…
mudah-mudahan amin

Reply

Misz Chinta 18 July 2014 at 5:03 pm

u boleh berikan hint utk melihat responnya. tapi jika u nak result lebih cepat, berterus-terang sajalah. Kalau lambat takut melepas dear 😀

Reply

Afyqah 22 July 2014 at 11:36 pm

Aha, still trbayang2 muka dia walaupun dh putus dgn dia

Reply

Zara Kayla Fang 5 August 2014 at 8:52 pm

Btl btl btl

Reply

Zara Kayla Fang 5 August 2014 at 8:54 pm

Saya cintakan Mohd Hazrien 🙂 I LOVE HAZRIEN I <3 HAZRIEN.TADI PUN DIA DEKAT SEBELAH SAYA TIME PULANG.KAT KEDAI PUN JUMPA…. SWEETKAN? DIA ADA LAGI TUNGGU SAYA…

Reply

Mimie Airysya 17 September 2014 at 2:19 am

Hurmm, 50 % btul.. sma jgk mcm dya.. tp dua2 x nk ngaku..huhu

Reply

mustafa 1 October 2014 at 4:48 am

Sya nk kahwin btul

Reply

Ain Zulaika 11 October 2014 at 11:51 pm

Hai
.. Boleh x nak tanya something….

Kalau org dilamun cinta la kan. Tapi kita diam diam je suka.. Kalau si dia ni sedara kita and kalau kitaorang bertentang Mata je mesti muka macam nak merah… Si ‘dia’ lak asyik senyum.. Tu maksud apa… Sebab kitaorang x rapat macam sepupu di luar sana..

Reply

Debab 10 December 2014 at 11:12 pm

Yew…sye dulu slalu qasa mcm tu…tpi dy kaple dgn kwan sye…xkan nk pelekok kwan kot..

Reply

syiera 25 January 2015 at 3:44 pm

syg n rndu dy walaupown dh break 🙁

Reply

syiera 25 January 2015 at 3:45 pm

miss him

Reply

Cheese 12 March 2015 at 11:01 pm

Tersengih – sengih baca post ni dohh . wahaha . Baru sedar kewujudan blog ni . hahah . Anyway . Yang lain tu memang ada berlaku kat diri aku . Haha . Jatuh Cinta ke aku ? heheh .

Reply

mr simple 30 March 2015 at 12:49 am

hurmm..sya gelak sendirian…..smuany btul…hahah..
awak memang pakar cinta..
tym sye baca nie post ..memang sya dah pasang lagu jiwang….aiikkk ternyata ada tetulis kat post.ni…apapun nice la…
nak crita ni…sya ni ada suke ngan sorang…dya cantik bak bidadari….rasa rindu jika x bertemu ngan dya walau satu hari…saya suka ngan dya..tp saya tak pasti klau dya suka saya….tp dya nie…setiap kli kmi terserempak…dya slalu buat eye contact ngan sya..n balik2 toleh blkg tengok sya smbil senyum terutama ktika plg dr kerja…ya allah indah ny senyuman ny….tp sya mlu nak kata…tkut cinta x terbalas…
hurmm..saya tak tahu apaka dya jg jtuhp cinta ngan sya…dya slalu memberi harapan
ok la…itu jer..tp dya ttp d hati

Reply

Previous post:

Next post:


Blog Cinta No. 1 Malaysia.

Kisah Cinta . Tips Cinta . Motivasi Cinta . Luahan Cinta